30.9.11

.:BEst ever transformation I ever seen!!!:.

Hello readers! i soo excited to share this fabulouso channel!!! Actually..........dah lama thiz lovely girls involved with makeup tutorial ...but the different thngs is... she have a talent in makeup transformation... and yang buatkan vee excited sbb bila view one by one... really make me teruja n sometimes buat vee tergelak..sbb she soo brave to learn how to make it as a request by her fan :)

For more vids...u guys can visit her channel..
http://www.youtube.com/user/dope2111


Awesomekan!!! and NEXT is my fav pick from her channel :)
Disebabkan vee ni sukakan mrs pitt... soo sgtlaa teruja bila make up transformation sgt2 awesome! seriously..  jum click thz... :)

BUT... before that make sure u click pause on my background sound 1st :)hehe




Avatar makeup ....:) 


and last from my random pick is....Justin Bieber transformation :) chill.........

.:Stay positive♥:.

Each tear is an unforgettable memory. Each smile is an undeniable mark. Each heartbreak is an uneraseable scar... I am normal human with heart... and life is too short to stress myself with people who don't even deserve to be an issue in my life.....
 i ♥ to be me, myself & I.....
----------------------------------
People will always criticize. Stay upbeat and love yourself! There's nothing wrong with being different....I love to Be ME! Hijab is a part of my life now
Gudnite superb people…Sleep with surprise & innovation when u do..!
.: lave yah  ♥:.

.:Memoriaaaa:.♥♥

I kinda heart 4 thiz type of music composition :) try pasang speaker kuat2...hehe.. Super awesome!!! Thumbs up Yuna for cover of Nirvana’s :) lave ya! ♥♥



Yuna’s cover of Nirvana’s “Come As You Are”

Come as you are, as you were
As I want you to be
As a friend, as a friend
As an old enemy

Take your time, hurry up
The choice is yours, don’t be late
Take a rest as a friend
As an old
Memoria, memoria
Memoria, memoria

Come doused in mud, soaked in bleach
As I want you to be
As a trend, as a friend
As an old
Memoria, memoria
Memoria, memoria

And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
Memoria, memoria
Memoria, memoria


(No I don’t have a gun)
And I swear that I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
No I don’t have a gun
Memoria, memoria

.:One for All, All for One:.

Salam readers..............hmm... mlm ni mmg vee xleh tdo..sbb lg menyiapkan editing picta perth in memory.............untk di up dlm MY WEBSITE :) ...........just tetiba nak share ....baru2 ni......... vee agak terkejut with sorang hmba allah ni yg drop a negative comment towards our community..vee x marah... just pelik... smpaikan my other admins mengeluarkan hujah2nya.......refers to Nurul punya blog ................. spt cik nurul pesan "diharapkan tiada lagi misuderstanding or keraguan tentang MHC dan sama2lah kita menyokong usaha baik ni ok? =) " for my view......hopefully amik ini sebagai semangat untuk lebih kehadapan besama ya my frens:) sbb benda yg positive pun org nak pertikaikan....how bout da negative thngs pula yang sememangnya x terbendung?............smga Allah sahaja yang tahu niat sebenar beliau....wallahualam...
WHAT IS MHC?
Malaysian Hijabers Community was founded in August, in the holy month of Ramadhan. Around 30 women who first met on a social network, 'Facebook', gathered from different backgrounds and professions are willing to share their visions to form a community that insyaAllah will accommodate events related to hijab and muslimah. Along the way, some events and activities will be held in order to build up not only outer beauty, but inner beauty as well, thus learning the beauty of Islam. Here, diversity of women can meet new friends and get closer relationships with other hijabers.
come and join us at : 

LOOKING FORWARD TO SEE YOU ON UPCOMING EVENTS, INSYAALLAH
spread <3

27.9.11

.:Rahsia hari lahir wanita:.

Rahsia hari lahir wanita
 
Tajul Muluk begitu sinonim dalam astrologi zaman silam,khususnya dlm masyarakat Melayu dalam menafsirkan watak-watak wanita, mimpi, hari yg baik dan terjemahan lain dalam kehidupan sehari-hari. Kini, kitab Tajul Muluk yg pernah terkenal suatu tika dahulu amat sukar dicari. Namun cebisan ilmunya masih diperturunkan oleh mereka yg arif mengenainya. Ia adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata2 dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.Di sini diperturunkan tafsiran dari Kitab Tajul Muluk mengenai tabiat wanita dalam seminggu hari kelahiran mereka.

ISNIN
Wanita ini bersikap jujur, tidak mudah menggelabah atau panik, berhati-hati, tidak mudah mengalah, pandai menjaga diri dan pergaulan. Ramai teman lelaki dan wanita yang menyukainya. Dia juga mudah memberi pertolongan, cergas, berusaha kuat, teliti dan pandai menguruskan kewangannya. Namun jika marah berapi-api dan menakutkan, jarang mahu mengaku kalah dalam pertengkaran. Dalam percintaan, dia mencurahkan kesetiaan tidak berbelah bagi dan sedia berkorban. Seksualnya kurang membara melainkan pasangannya pandai mencari tempat rangsangannya.

SELASA
Tabiat wanita ini suka mencari salah orang lain dan berpotensi menduakan suami. Namun pertuturannya lembut dan pandai mengambil hati.Apabila tidak sukakan seseorang, sentiasa mencari kesalahannya, hatinya keras dan sukar dilembutkan. Tetapi mudah mengaku kalah dan mudah meminta pertolongan orang lain. Pandai simpan rahsia, hanya orang tertentu saja tahu rahsianya. Keputusannya tidak mantap dan mudah terpengaruh. Dia juga mudah terperangkap dalam banyak hal.Dalam soal kewangan dia pandai berjimat, tak kedekut. Dia rajin bekerja, ada tanggungjawab, suka dipuji tetapi perlukan bimbingan dan pengawasan dalam banyak perkara.

RABU
Suka berdendam.Jika ada orang berbuat jahat padanya, dia akan berbuat lebih jahat lagi pada orang itu. Namun dia pandai dalam pergaulan, pandai mengambil hati dan pandai menghargai orang. Suka mementingkan teman dari dirinya sendiri. Berfikiran terbuka, tak pandai simpan rahsia, tidak suka diperintah dalam bekerja. Keputusannya tidak seimbang, kurang pengalaman. Hatinya keras dan tidak mudah termakan pujuk. Hanya orang2 tertentu saja yang tahu melembutkan hatinya. Dalam soal kewangan, dia pandai cari duit tapi tak pandai simpan duit. Cintanya pandang pertama dan rela berkorban kerana cinta. Seksualnya tinggi dan kuat, romantik ditempat tidur dan pandai berasmara.

KHAMIS
Dia suka menyinggung hati orang lain, cakapnya kesat, kemahuan kuat, dan bersikap agresif. Rajin dan tekun bekerja, tak suka diganggu ketika bekerja, bercita-cita tinggi. Boleh terpikat kepada lelaki lain walaupun sudah ada kekasih atau suami. Namun dia tak mudah jatuh cinta, suka menyelidik dahulu sebelum bercinta. Hatinya tidak tetap, mudah terpedaya dengan pujuk rayu sehingga tak kenal antara yg baik dan buruk. Dia pandai mengurus dan merancang kewangan. Pada awal perkahwinan, tunduk pada suami, akan berubah apabila sudah lama berkeluarga. Seksualnya tinggi, jika tak pandai mengawal nafsu boleh terdorong ke lembah hina.

JUMAAT
Wanita yg lahir pada hari ini tabiatnya berani menentang suami. Bangga diri, suka berbelanja, suka dipuji, suka bergaul dan suka melakukan perkara yang merbahaya dan sia-sia. Bersemangat waja, pandai simpan rahsia, tak suka mengaku kesalahan sendiri. Dalam soal kewangan, bersikap boros dan tak pandai simpan wang. Cintanya sejati dan tidak mudah berubah, cuma kadangkala tidak telus.Seksualnya sangat teristimewa,menyeronokkan, penuh kelembutan tetapi apabila dingin tak suka dipaksa.

SABTU
Kuat cemburu, suka kebendaan, tak gemar dengan anak-anak, suka bertikam lidah. Namun dia tegas pendirian, cerdas pemikiran, teliti dalam banyak hal. Tidak pernah berasa puas, suka berkorban apa saja demi mencapai cita-cita. Apabila bercinta, suka menyelidik latarbelakang pasangan dan suka menguji. Pandai berjimat dan sentiasa berfikir untuk masa depan. Wanita ini akur dan mengikut perintah suami. Seksualnya agak dingin, tetapi apabila bermula, seksnya kuat dan tahan lama, tidak tergesa2 dan dilakukan dengan kelembutan.

AHAD
Wanita yg lahir pada hari ini kebiasaannya sukakan kemewahan dan menunjuk2 diri. Apabila bersuami taat pada suaminya namun suka merendahkan kawan dan bersikap bangga diri. Dia tidak suka dengar nasihat, mudah terpedaya dengan kata2. Suka mengkritik orang tetapi tidak suka orang mengkritiknya.Percintaannya tidak telus tetapi sanggup berkorban apa saja jika hati dah suka. Pandai simpan rahsia, rajin berusaha dan bekerja, tak mudah mengalah namun bersikap pemboros. Rangsangan seksualnya tinggi tapi apabila tak dapat kepuasan cari jalan lain.

.:SURAH-SURAH yang bagus untuk amalan:.

SURAH-SURAH Dalam Quran ada 114 surah. Setiap surah mempunyai takwil tertentu. Di bawah ini disebutkan takwil setiap surah secara tertib:

Al-Fatihah: Dibukakan baginya pintu-pintu kebaikan dan ditutup pintu keburukan.
Al-Baqarah: Panjang umurnya dan baik agamanya.
Ali Imran: Bersih diri dan bersih jiwanya serta sanggup menghujah pihak-pihak yang batil.
An-Nisa': Menjadi pembagi-bagi harta warisan, mewarisi wanita dan mewariskan harta kerana umurnya yang panjang.
Al-Ma'idah: Tinggi darjatnya,kuat keyakinannya dan baik kewarakannya.
Al-An'am: Banyak binatang peliharaannya dan dia menjadi pemurah.
Al-A'raf: Tidak akan keluar dari dunia sebelum dia menginjak bukit Turisina.
Al-Anfal: Menang melawan musuh dan dia mendapat harta ghanimah.
At-Taubah: Hidup terpuji di tengah-tengah masyarakat dan mati dalam keadaan bertaubat.
Yunus: Bagus ibadatnya dan man daripada tipudaya serta ilmu sihir.
Hud: Berhasil tanam-tanamannya dan berkembang binatang ternaknya.
Yusuf: Pada mulanya dia dianiaya orang tetapi kemudian pergi merantau dan berhasil di perantauan.
Al-Ra'du Ibrahim: Menghafaz banyak doa dan cepat beruban. Bagus agama dan urusannnya di sisi Allah.
Al-Hijr: Terpuji di sisi Allah SWT dan di sisi manusia.
An-Nahl: Diberikan ilmu dan kalau dia sedang sakit bererti dia akan sembuh.
Bani Israil: Mulia di sisi Allah SWT dan menang melawan musuh-musuhnya.
Al-Kahfi: Tercapai cita-citanya dan panjang umurnya sehingga dia bosan hidup dan rindu akan mati.
Maryam: Menghidupkan sunah para nabi, dituduh dan dihinakan teteapi akhirnya terbukti kesuciannya.
Taha: Kebal dari khianat tukang-tukang sihir.
Al-Anbiya': Mendapat kemudahaan dan kebahagiaan setelah menghadapi pelbagai kesusahan dan mendapat ilmu dan khusyuk.
Al-Haj: Dapat mengerjakan haji berulang-ulang insya-Allah.
Al-Mukminun: Kuat imannya dan mati dalam iman.
An-Nur: Allah SWT menerangi hati dan kuburnya.
An-Furqan: Menjadi pemisah antara yang hak dan batil.
As-Syu'ara: Allah SWT melindunginya dari kejahatan.
An-Naml: Diberikan kerajaan atau kekuasaan.
Al-Qasas: Diberikan perbendaharaan yang halal.
Al-Ankabut: Dia dalam penjagaan Allah SWT sehingga matinya.

Ar-Rum: Allah SWT memberikan kekuatan kepadanya untuk menakluki negeri kaum musyrikin ramai umat yang mendapat pertunjuk di tangannya.
Luqman: Diberikan hikmah.
As-Sajdah: Mati di atas sejadahnya dan menjadi orang yang berjaya di sisi Allah SWT.
Al-Ahzab: Menjadi kelompok orang bertakwa dan pengikut kebenaran.
Saba': Zuhud di dunia dan suka beruzlah (mengasingkan diri dari masyarakat yang banyak mengerjakan dosa).
Fatir: Allah SWT membukakan pintu-pintu nikmat kepadanya.
Yasin: Dijadikan sebagai pencinta pengikut Rasulullah SAW.
As-Saffat: Mendapat anak yang taat dan mempunyai keyakinan.
Sad: Pandai bertukang dan banyak hartanya.
Al-Zumar: Bersih agamanya dan baik akhir hayatnya.
Al-Mukmin: Diangkat darjatnya di dunia dan akhirat dan mengalir kebaikan-kebaikan melalui tangannya.
Hamim As-Sajdah: Menjadi penyeru kepada yang hak dan ramai yang mencintainya.
Hamim Ain Sin Qaf: Panjang umurnya.
Al-Zukhruf: Jujur dalam percakapannya.
Al-Dhukan: Diberikan kekayaan.
Al-Jasiah: Menjadi khusyuk dan takut kepada Allah SWT.
Al-Ahqaf: Melihat perkara-perkara ajaib di dunia.
Muhammad: Menjadi baik sirah (perjalanan hidupnya).
Al-Fath: Diberi taufik untuk berjihad.
Al-Hujurat: Allah SWT merahmatinya.
Qaf: Dimurahkan rezekinya.
Al-Zariat: Menjadi tanam-tanamnya.
Al-Tur: Bererti dia sudah dekat dengan Makkah Al-Mukarramah.
An-Najm: Mendapat anak yang cantik dan terpandang.
Al-Qamar: Kebal daripada ilmu-ilmu sihir.
Ar-Rahman: Mendapat nikmat di dunia dan mendapat rahmat di akhirat.
Al-Waqi'ah: Bersegera kepada taat.
Al-Hadid: Sihat badan dan dipuji orang.
Al-Mujadalah: Membantah pihak-pihak yang batil serta sanggup memberikan hujah-hujah bernas.
Al-Hasyar: Dia mengancurkan musuh-musuhnya.
Al-Mumtahanah: Mendapat rintangan dan cubaan tetapi diberi ganjaran.
As-Saff: Ingin mati syahid.
Al-Jum'at: Allah SWT mengumpulkan pelbagai kebaikan baginya.
Al-Munafiqun: Lepas daripada kemunafikan.
At-Taghabun: Tetap di atas petunjuk.
At-Talaq: Terjadinya pertengkaran antara suami dan isteri dan terkadang sampai kepada perceraian.
Al-Mulk: Besar kerajaannya.
Nun al-Qalam: Diberi kefasihan dan pandai menulis.
Al-Haqqah: Dia berdiri di atas hak.
Al-Ma'arij: Berada dalam keadaan aman di ditolong.
Nuh: Menjadi penyeru kepada kebaikan dan pencegah dari yang mungkar serta mengalahkan musuh-musuhnya.
Al-Jin: Terpelihara dari gangguan syaitan.
Al-Muzammil: Diberi taufik untuk mengerjakan solat tahjud.
Al-Mudassir: Baiklah tempat tidurnya dan dia menjadi orang sabar.
Al-Qimayah: Tidak mahu bersumpah untuk selama-lamanya.
Al-Insan: Menjadi orang yang pemurah, bersyukur dan baik penghidupannya.
Al-Mursalat: Diluaskan rezekinya.
'Amma Yatussalun: Menjadi mulia dan masyur kemuliaannya.
An-Nazi'at: Dicabut kesusahan dan sifat khianat dari hatinya.
'Abasa: Dia memberikan zakat dan sedekah.
Al-Takwir: Banyak melancong dan banyak mendapat keuntungan.
Al-Infitar: Dekat kepadanya raja-raja dan pembesar serta mereka menghormatinya.
Al-Mutaffifin: Allah SWT memberikan sifat amanah kepadanya, sifat adil dan menyempurnakan janji.
Al-Insyiqaq: Ramai anak dan keturunannya.
Al-Buruj: Lepas dari dukacita dan mendapat ilmu. Ada yang mengatakan ilmu yang dimaksud ialah ilmu nujum.
At-Tariq: Diberi taufik untuk banyak bertasbih.
Al-A'la: Mudah segala urusannya.
Al-Ghasiyah: Naik pangkat atau martabatnya.
Al-Fajr: Diberi pakaian yang cantik-cantik.
Al-Balad: Allah SWT memberikan taufik kepadanya sehingga dia suka membei makan kepada orang lain, memuliakan anak yatim dan menyayangi orang-orang daif.
As-Syams: Diberikan kepintaran, kecerdikan dan kefahaman.
Al-Lail: Diberi taufik untuk qiyamullail dan terpelihara daripada terbongkarnya rahsianya.
Ad-Dhuha: Dia memuliakan orang-orang miskin dan anak yatim.
Al-Alaq: Dijadikan atau menjadi orang yang tawaduk, fasih dan cantik tulisannya.
Al-Qadar: Panjang umur serta tinggi martabatnya.
Al-Bayyinah: Dengan izin Allah, mendapat pertunjuk di tangannya kaum yang zalim.
Al-Zalzalah: Allah mengoncongkan dengannya tumit orang-orang kafir.
Al-'Adiyat: Mendapat kuda.
Al-Qariah: Menjadi mulia kerana bertakwah dan banyak beribadah.
At-Takasur: Menjadi zuhud dan tidak menumpuk harta.
Al-Asr: Dijadikan orang yang sabar dan mentaati kebenaran. Dan juga dia rugi dalam perniagaan tetapi akhirnya mendapat keuntungan yang banyak.
Al-Humazah: Dia mengumpul harta yang banyak yang bermanfaat baginya untuk amal-amal kebajikan.
Al-Fil: Ditolong untuk menentang musuh-musuhnya dan di tangannnya Islam dapat menakluki kawasan musuhnya.
Al-Quraisy: Dia memberi makan orang-orang miskin dan terjadi hubungan erat di antaranya dan hamba Allah yang lain.
Al-Ma'un: Berjaya mangalahkan orang-orang yang menentangnya.
Al-Kausar: Banyak kebaikannya di dua negeri.
Al-Kafirin: Diberi taufik untuk menentang orang-orang kafir.
An-Nasr: Allah SWT menolongnya untuk melawan musuh-musuhnya. Bermimpi membaca surat Al-Nasr juga menandakan dekatnya ajal orang yang bermimpi itu kerana ini merupakan surah pemberitahuan Rasulullah saw akan dekatnya ajalnya.
Al-Lahab: Sebahagian orang munafik memusuhinya tetapi akhirnya dikalahkan oleh Allah SWT.
Al-Ikhlas: Mendapat kesenangan, mulia dan terpelihara akidahnya. Menurut satu pendapat sikit keluarganya, tetapi senang hidupnya. Ada yang mengatakan bermimpi membaca surat ini menunjukkan dekatnya ajalnya.
Al-Falaq: Allah SWT memeliharanya daripada kejahatan manusia dan jin, daripada gangguan binatang dan dengki manusia.
Al-Nas: Selamat daripada gangguan syaitan dan tenteranya.

.:thankful for life:.

No matter how good or bad you think life is,wake up each day and be thankful for life...Someone somewhere else is fighting to survive............
♥♥Be positive♥♥

24.9.11

#1 ♥ style of da day

#1 ♥ style of da day (24 sept 2011)
 in RED sleeveless long dress mix with black colour modern kebaya...
plus red chiffon shawl  and turtle neck inner in black colour and butterfly headband in pink colour....
add with islamic geometric pattern pendant in gold metallic...
plus silver bracelets from Aus
and black ankle boot & belt in golden black colour..:)

thiz style kindda complicated in words but simple in one view:) suitable for those wanna try a new way to wear kebaya without the kain batik n ect...try mix with sleeveless dress with texture in fabrics! kinda awesome ♥

 (13 March 2011)
same kebaya with different dress in purple colour:)


.:new IDEA:.

Salam n nite gorges! Malam ni..tiba2 vee dpt idea, vee nak starting post entry related bout my dress up ke formal or non formal event mahu pun ke mana2 yang vee rasa ok n at the same time vee nak jadikan collections of the year 2011 for my personal style:) mana tahu boleh jd inspiration to others... i don't please u guys to love my style...but i just wanna share to all..sharing is caring...:)

Anyways thanks a trillions k! ♥ vintage!!!..........hehe..

.:Special from ♥:.

Salam and nite gorgeous! today vee sgt2 happy sbb my prince telah mengedit gmbr vee dengan berjayanya..hehe!vee suka his manipulation edition....wanna see the real one?...

here the original picta snap by my bro..location pullman putrajaya:) 

 ::BEFORE ::

 ::AFTER ::

 IF u guys dpt cr perbezaannya...mmg korang terer...nevermind..apa2 pun2...thanks to him... coz dia msg2 suruh bukak email n check ada sumthng...ingatkan ada sweet poem... rupa2nya awesome artwork beliau yang beliau ambil masa sebulan untuk siapkan... vee tak kisah:) sbb vee faham dia sibuk:) anyways thanks a trillions k! ♥ for ur kindness...........hehe..


.:Dreamer:.


 Life is not about waiting for the storm to pass, It is about learning to dance in the rain.


Trust yourself. Create the kind of self that you will be happy to live with all your life....Memories make what we are...Dreams make what we'll be....NITE!!!salam:)


.:Heartless:.

In the night I hear 'em talk,
The coldest story ever told,
Somewhere far along this road
He lost his soul,
To a woman so heartless
How could you be so heartless?
Oh, how could you be so heartless?

How could you be so

Cold as the winter wind when it breeze yo
Just remember that you talking to me tho'
You need to watch the way you talking to me no
I mean after all the things that we been through
I mean after all the things we got into
And yo I know some things that you ain't told me
And yo I did some things but that's the old me
And now you wanna give me back
And You gon' show me
So you walk around like you don't me
You got a new friend
Well I got homeys
But at the end it's still so lonely

In the night I hear 'em talk,

The coldest story ever told,
Somewhere far along this road
He lost his soul,
To a woman so heartless
How could you be so heartless?
Oh, how could you be so heartless?

How could you be so Dr. Evil
You're bringing out a side of
Me that I don't know,
I decided we weren't gonna speak so why are up 3 a.m. on the phone,
Why does she be so mad at me for, homey I don't know she's hot and cold,
I won't stop; I won't mess my groove up
Cause I already know how this thing goes,

You run and tell you're friends that you're leavin' me,

They say that they don't see what you see in me,
You wait a couple months then you gone' see,
You'll never find nobody better than me

Coz' In the night I hear 'em talk,

The coldest story ever told,
Somewhere far along this road
He lost his soul,
To a woman so heartless
How could you be so heartless?
Oh, how could you be so heartless?
How could you be so heartless, oh

I know you can't believe

I could just leave it wrong
And you can't make it right
I'm gon' take off tonight
Into the night...
Into the night

Cause in the night, I hear 'em talk,

The coldest story ever told.
Somewhere far along this road, he lost his soul
To a woman so heartless...
How could you be so heartless?
Oh... yeah

In the night I hear 'em talk,

The coldest story ever told,
Somewhere far along this road
He lost his soul,
To a woman so heartless...
How could you be so heartless
Oh, how could be so heartless
Oh, how could be so heartless
How could be so...
So heartless... oh...
How could you be so heartless



p/s: i kinda love with kris allen version :)

23.9.11

.:PHOTOZOALENSA in memory:.



Salam readers................ jumaat yang barakah ini vee nak explain sikit ttg status diri vee pada group lama vee... last year vee mmg belongs to PHOTOZOALENSA.... By starting 2011 vee selaku leader and vee putuskan untuk bubar and focuz with my own brand which is VELOVEGRAPHY...jika ada yang salah faham bahawa masih ingat vee belongs to photozoalensa..actually photozoalensa da lama bubar n masing2 lebih selesa with own brand masing..... n... bg vee cukup lah sesama ahli sahaja tahu konflik antara kami... dan kami masih berkawan and masih menjalankan tanggungjawab sebagai photographer dan saling bantu membantu antara kami....... actually vee sangat2 sedih dengan pembubaran tersebut... sbb vee dan kawan baik vee iaitu cik vanda lee dan gaff selaku pencetus nama 'PHOTOZOALENSA' iaitu mempunyai maksud yang mendalam........... walaupun pembubaran terhadap photozoalensa...diluar kami masih baik sebagai kawan2..........dan vee sgt2 sayangkan persahabatan terhadap mereka.... terutamanya ben, ais, gaff, bro mizam, hafiz........... sbb dari awal starting that group pelbagai tanggapan oleh org luar terhadap kami... apa2pun...kami telah melalui sesi outing yg awesome! and vee sgt kagum dengan hasil mereka.. sbb pada asalnya pertubuhan kami....kami merupakan kawan2 yang mempunyai hobi yang sama........iaitu menangkap gambar... n termuncullah photozoalensa... kami bukan dr basic photography... tapi kami have fun melalui outing kami...n kami x pernah nak terfikir nak jdkan bisnezz dengan photozoalensa.... dengan photozoalensa..terisi masa minggu vee sejak year 3 lg di university dan menjadikan hobi mengambil gambar adalah tempat melepaskan stress dari weekdays yang busy dengan design .... vee singkap kembali....detik pertama pertemuan kami... iaitu ... menjelajah Broga pada 8 February 2010....

NEXT our 2nd outing collaboration with photographer luar...1st time pengalaman dengan mereka n byk kami belajar...melalui outing tersebut....on how to make a good preparation for the photography event... i take note from that moment....
::12 april 2010 in memory::

Seterusnya...banyak lg aktiviti outing yang telah kami pergi..mostly...outing beramai2 with talent kami buat dalam 3 bulan sekali pada masa itu.... sebab most of us adalah student and have a big commitment with study as our 1st place to do:)

IN THE MEAN WHILE.......
vee bertambah sedih bila plan vee with photozoalensa 'GO GREEN' tak kesampaian:'(



HOWEVER....
 walau dimana mereka berada.... u guys always in my heart! vee doakan korang semua berjaya didunia dan akhirat ya...thanks for everythg yang telah kita lalui :) really hargai!


Before I end my speech... vee nak tegaskan....photozoalensa sudah bubar..........vee pun since 2009 sudah involve with my own BRAND .... vee still gv a full commitment to produce a new artwork in future.....n baru2 ini alhamdullilah.... vee dilamar oleh satu syarikat printing dari Berlin untuk membeli copyright artwork photography vee untuk dijadikan bahan printing seperti canvas mahupun postcard ataupun art photo... just wait n see... doakan vee berjaya ya rakan2.... sbb vee x expect vee akan melangkah ke arah photography...sbb pada asalnya hanya sekadar hobi bersama rakan2... dan sekarang alhamdullilah vee sudah ada client tetap yang every single event or moment mereka akan cari vee... vee berpegang pada prinsip vee..iaitu..vee utamakan quality than quantity.. buat dengan seikhlas hati dan vee suka kalau client vee happy dengan hasil tangan vee... tak kisahlaa vee caj murah ke....tp bg vee smua ini adalah process vee nak kearah yang lebih baik pada masa akan datang.. and banyak lagi vee kena belajar dan vee akan tetap tak puas untuk belajar teknik2 terkini in editing n photomanipulation.. kerana vee bukan basic graphic..tp vee mmg sgt minat! :) apa-apa pun.. vee akan tetap tak penah putus asa dengan hoby vee as well as my side income too :) thanks to all...thanks to all talents, people yang pernah bekerjasama dengan vee..vee tak pernah lupa moment2 tu... thanks ya..dan terus support 'VELOVEGRAPHY'.........

since 2009...




::Thanks & salam::




22.9.11

.:Editing ON PROGRESS:.

.:EDITING on progress:.
.......will be upload next week .......

.: LATEST headers ::.

Salam khamis everyone!!! lamaaaa sungguh vee tak drop some entries kan... apa2pun topic petang ni....vee sempat menukar totaly design style for my blog page ni... iaitu dengan pertukaran banner atas juga and vintage background :)...so Here the preview guys:)


Simple sahaja untuk kali ini..kalau vee rasa nak tukar baru, nnti vee tukar ya :) hmmm........... fyi, vee bukan sahaja ada blog ini, kalau korang interested nak usha artwork vee korang boleh klik ke www.velovegraphy.tumblr.com atau ke behance...sbb vee jarang up full artwork di behance sbb tumblr lg mudah applicationnya.. if behance more professional template and more into series of artworks :)

thnks for reading  peeps!:)


.:Dean list appreciation day on last Monday:.

  Salam...... tajuk entry kali ni regarding on Monday punya event...... 1st of all... vee mmg unexpected nak dapat anugerah dekan sbb vee akui vee ni bukan best student berbanding yg lain....kalau korang rasa dean list ni biasa2 aja..tp bg vee, vee happy sbb 1st time dpt lg2 vee da abis study:) hehe.........:) n... dean list tu vee dapat atas usaha vee semasa 1st sem 4th year...time practikal vee amik 4subject totalnya... apapun mmg bila ingat2 semula zaman practikal...sgt2 letih n thanks to my supervisor time tu sbb bg kelonggaran untuk attend kelas petang :)

NEXT vee nak preview sedikit picts from tht day:) chill...............

 Vee kagumlaa dengan design graphic junior buat untuk tema kaedfest 2011 kali ni..mmg cantek!
 acara bermula dengan bacaan doa:)
 congrats to my classmates yg juga dpt dean list..
 vee n my scrool:)
 i love kaed:)
 me n my classmate Ammar yg sporting :)congrats pada dia sbb dia pelajar cemerlang:)
 xsabar menunggu detik convo next oct di CAC ni:)
 thanks to my ex-rumate Ais yg sudi entertain vee 2hari di UIA:)
 my fav arabian food! mmg setiap kali mai cafe HS confirm makan nasi arab ni:)hehe
The end for entry kali ini...........vee nak wish thanks to all...termasuk family studio mates & lecturers:) thanks sebab banyak suka duka yang dilalui selama 6 tahun mengharungi hidup sebagai architecture & interior design student :) 

thanks for reading... n salam

20.9.11

.:Malaysian Hijabbers community 1st meet:.

Salam n morning everyone :) 17 Sept 2011 merupakan tarikh penting buat kami admin Malaysian Hijabbers community for our 1st meet............. we meet at pavi, KL...and kesmua admin kami 30org..but 7 org yg hadir becoz most of them ada commitment with stdy and more over :) apa2pun.... tht day tersangattttttttttlah happy sbb finally jmpa in personal one by one walau x ramai... n saling berkongsi cerita n mission akan datang :) afta we had dinner, kami start our photo shoot session pada petang itu... and lots picta we get n more over we also enjoy in shooting :) here the few snap:)

 sempat vee snap my vintage outfits for tht photo session :)
2.30pm.... 1st of while...we all gather at food court @pavi untuk enjoy our lunch:)
from the left..Puteri, Me, Wanie, at the back right side Nurul, Evol & Fatin....

After we finish our meals... we decide to snap around the area..... last2 decide for outdoor...
  After we finish the shooting for fun.hujan pun turun n kami have an evening tea time :)
And da best things is... i can knw each others n hv a great time with them :) each of them have their own ability..most of them still studying... tggl vee aja yg baru grad :) by the way comel aja diorg panggil vee 'kak vee':) hehe.... ok..guys... we all stll on our 1st step to be more official and more into encourage all hijabbers out there to join our activities for example for kind of visits to a few place,sbb vee terfikir dr dulu mmg vee teringin nak melawat rumah2 org2 tua.. n pg melawat rumah anak yatim ke...pg melawat sekolah kanak2 kurang upaya.. tp bila vee fikir smula...vee nak pg sorang2 mcm x tahu mcmna procedure ...so..dari situ laa bila terfikir2 smula... dengan adanya community lah...the reason for that la is x impossible to make it come true.. sbb thiz is one of the reason why vee suka join da community.. sbb kami lakukan bersama2 utk aktiviti akan datang , insyallah...  selain dari itu..MCH wujud kerana kesedaran berhijab bukan sekadar berfesyen semata2 tetapi menjadi icon utk diri sendiri agar lebih yakin dan lebih direspect oleh masyarakat.. dan bagi vee nak bergaya x salah..sbb vee sendiri involve in photography n fashion sejak sebelum join the community..dan bg vee... sekiranya ada yg bertanya tentang perkembangan fesyen regarding on hijabb apa salahnya kita berkongsi kan..sharing is caring... lagi pula..vee suka in thiz community vee lebih rasakan the sisterhood in islamic ways..alhamdullilah...

Here the official 1st pict for MCH :)


credits to miss photographer:)
untuk kali ini, buat tatapan rakan taulan..
jika ada tersilap kata harap dimaafkan..:)

thanks for reading:)


Do follow n supports malaysian hijab community :)

13.9.11

.:Art conceptual:.


this is my 1st time shoot black n white conceptual art theme...just for fun shooting at my 

home...and i am STILL in learning process........:)


highly appreciate to
talent: Azalia Zhahir
photo/makeup/editing/conce
pt: velove shieffa

.:thanks for viewing:.

-------------------------------------------------------------------------------------------
© COPYRIGHT WARNINGS :
Please note that all photography is copyrighted to VeloveShieffa| Photography and the pictures and can only be used with strict permission from VeloveShieffa| Photography. It is not allowed to download, to store, to copy, to reproduce, to use or to modify the images in any way, alone or in any other contact, without an advance written permission of VeloveShieffa| Photography.Any attempt to tarnish both the photographer and artist's reputation or infringement of rights will bear legal action in court.
-------------------------------------------------------------------------------------------

12.9.11

latest artworks...Lonely Traveler...

present to u...my latest art pieces.....in black n white edition

credits to talent, saffuan joharie
location: heritage place
photo/concept/editing: velove shieffa

for full collection of this concept u may view at

or

a good resolution may view here


thanks for viewing!!



-------------------------------------------------------------------------------------------
© COPYRIGHT WARNINGS :
Please note that all photography is copyrighted to VeloveShieffa| Photography and the pictures and can only be used with strict permission from VeloveShieffa| Photography. It is not allowed to download, to store, to copy, to reproduce, to use or to modify the images in any way, alone or in any other contact, without an advance written permission of VeloveShieffa| Photography.Any attempt to tarnish both the photographer and artist's reputation or infringement of rights will bear legal action in court.
-------------------------------------------------------------------------------------------